ESG w liczbach i kompetencjach: kto dziś udźwignie raportowanie?
Razem dla ESG | Atestacja w praktyce
Jeszcze kilka lat temu ESG kojarzyło się głównie z działami komunikacji i CSR. Dziś stało się językiem globalnej gospodarki – opartym na danych, wskaźnikach i weryfikacji. Nie chodzi już wyłącznie o wizerunek, lecz o fundament zaufania: inwestorzy podejmują decyzje bazujące na raportach ESG, regulatorzy tworzą coraz bardziej szczegółowe standardy, a konsumenci i pracownicy coraz częściej wybierają organizacje, które potrafią udowodnić swoje zaangażowanie liczbami.
Dyrektywa CSRD i standardy ESRS zmieniają sposób, w jaki firmy raportują swoją działalność – gromadząc informacje o wpływie na środowisko, ludzi i ład korporacyjny. To rewolucja, która wykracza poza technologię i regulacje. ESG staje się testem kompetencji – zarówno pracowników, audytorów, jak i liderów, a także rad nadzorczych, które odpowiadają za nadzór i strategiczne decyzje.
Raportowanie ESG coraz bardziej przypomina sprawozdawczość finansową – dane muszą być kompletne, spójne i weryfikowalne. To wymaga od firm nowych kompetencji technicznych i miękkich: od pracy z systemami IT i kontrolą jakości po umiejętność słuchania, budowania zaufania i prowadzenia dialogu. Dane ESG są bowiem tak wiarygodne jak proces ich pozyskiwania – a w erze rosnących oczekiwań inwestorów i regulatorów stają się walutą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)